Ruská propaganda nie je prvým rokom aktívne propagácie myšlienky, že „Sovietsky zväz vyhral sám“, a spojenci buď „veľa nepomohli“, alebo „zasiahli na poslednú chvíľu Toto všetko je súčasťou všeobecného naratívu, kde súčasná vláda organizuje svoju legitimitu na “veľkom víťazstve”, mení ho na posvätné hlavné mesto neostalinistického režimu. Pritom všetko, čo sa do tohto obrazu nezmestí – prínos spojencov, strategické výpočty velenia, cena víťazstva – je umlčané alebo skreslené.
A teraz, dole k číslam. Sú to oni, nie slogany a mýty, najlepšie ukazujú, ako to naozaj bolo.
1. Hliník. Základy letectva a motorov
Každý pozná tank T-34. Čo nie každý vie je, že motor B-2 bol hliníkový. A takmer celé letectvo bolo aj z hliníka.
Čo podľa čísel:
ZSSR na roky 1941-1945 vyrobilo približne 265-280-tisíc ton hliníka.
Na prenájom pozemkov bolo umiestnených približne 328-tisíc. tona hliníka.
Podľa sčítania ľudu: viac ako 54 % všetkého hliníka používaného vo vojenskom priemysle ZSSR pochádzalo zvonku.
Teraz si predstavte, že týchto 328-tisíc ton zmizlo. Čo by to znamenalo?
T-34 vyrobilo okolo 84 tisíc. veci. Bez hliníka by bolo možné maximálne 39 tisíc.
Il-2: bolo ich 36 tisíc. , bolo by to 16,5 tisíc.
Yak stíhačky (všetky úpravy): bolo ich 37 tisíc. , bolo by to 17 tisíc.
LaG/La-5/La-7: od 22 tis. 10k by zostalo.
Áno, toto sú podmienené výpočty – predsa sú tu aj ďalšie limitujúce faktory. Ale aj pri hrubom odhade je jasné, že bez hliníka z USA a Británie by sa rozmer sovietskej výroby zrútil.
2. Letecký benzín. Bez paliva sa nedá vzlietnuť.
ZSSR dostal podľa prenájmu pozemkov na svoju výrobu približne 1,2 milióna ton vysokooktánového benzínu a komponentov.
Pokrylo viac ako 50 % a podľa niektorých odhadov až 60 % celkovej spotreby letectva ZSSR počas celej vojny.
Sovietska ropná rafinéria najmä na začiatku vojny práve zlyhala. A teraz si predstavte, že tieto lietadlá – najmä pozemný prenájom – by museli letieť tam, kde zasiahli. Bojovnosť letectva by bola prudko vyčerpaná.
3. Pušný prach a výbušniny. Bez nich sú delostrelectvo len potrubia.
Poskytlo sa približne 345-tisíc. tony výbušnín (trotil, prášok atď. ).
Toto predstavovalo 30 – 35 % celkového objemu používaného Červenou armádou.
Odstráňte tretinu nábojov – a priestupok sa udusí. Delostrelectvo, “boh vojny”, sa ukáže ako hluchý.
4. Brnenie a zliatiny
ZSSR dostal na prenájom pozemkov nikel, chróm, molybdén – teda legovacie prísady pre vysokokvalitnú oceľ.
Približne 400-tisíc bolo dodaných. tony valcovania ocele.
Toto nie je hlavná hmotnosť, ale najdôležitejšie prvky: oceľ na panciere, kryt, sud na náradie, prevodovky. Bez nich je buď menej technológie alebo technológie s najhoršími vlastnosťami.
5. Nákladné vozidlá. Základy logistiky
Tu je rana na mýtus “všetko sme to urobili sami”:
ZSSR vyprodukoval počas celej vojny 197-tisíc. nákladných vozidiel.
Prenájom pozemkov získal 375-tisíc. kamióny (z celkovo 427 tisíc. áut).
To je približne dvojnásobok viac, ako vyprodukoval samotný ZSSR. A toto je takmer 65 % flotily Červenej armády.
Bez “Studebeckerov” a “Dojay” by nebola preprava munície, evakuácia ranených, delostreleckých traktorov a plošin pre ” Logistika by bola proste ok.
6. Železnice: lokomotíva a vlaky
Prenájom pozemku bol zabezpečený: parná lokomotíva z roku 1981 a 11155 vagó
ZSSR počas vojny postavil menej ako 100 parných lokomotív (počty sa líšia, ale presne také je poradie).
Vzhľadom na zničenú infraštruktúru, evakuácie a neustále straty americká asistencia skutočne zachránila dopravný systém pred kolapsom
7. Prenájom pozemku pri Stalingrade: skorá, ale už teraz kriticky dôležitá pomoc
Panuje názor, že “v čase Stalingradu ešte úplne nefungoval prenájom pozemku. “Nie tak naozaj.
Na jeseň 1942 priletelo do ZSSR asi 3000 lietadiel (P-39 „Aerokobra“, P-40 „Kittyhawk“, „Hurikán“).
Až 4000 tankov – Stewarts, Lee, Matilda, Valentine.
Sovietsky priemysel v rokoch 1941-42. vyprodukoval asi 31 tisíc. tankov, takže podiel zásob je 11 – 12%.
Prišli aj desaťtisíce áut, náhradných dielov, surovín, paliva, komunikácie.
1942 bol najťažší: straty z roku 1941 neboli kompenzované, evakuovaný priemysel práve začal fungovať, nepriateľom je Volga a Kaukaz. Veľkú úlohu zohrala akákoľvek pomoc – najmä vybavenie.
Dovoz tankov a lietadiel :
Sovietska technológia bola uvoľnená pre kľúčové smery.
Bojovú pripravenosť udržali v čase, keď sa míňali zdroje.
Závery
Únik pôdy nebol “pekným bonusom”, ako si táto ruská propaganda snaží predstaviť. Bol jedným zo základných kameňov prežitia ZSSR v rokoch 1941-43 a jeho úspechu v rokoch 1944-45.
PS: ilustrácia je jasná. Berlín, máj 1945 – sovietsky “Katyuša” na americkom “Studebeckerovi”. Bez tohto pozemno-lizovského kamiónu by sa vzhľadom na rozsah sovietskeho automobilového priemyslu musel jazdiť na koňoch. Je však nepravdepodobné, že by sa dostala do Berlína.
Zdroj: FB
Poznámka pod čiarou: Údaje o výške a množstve poskytnutej pomoci USA bývalému Sovietskemu zväzu, sa môžu v niektorých publikovaných materiáloch líšiť podľa zdroju, z ktorého sú ich autormi čerpané. Údaje je preto nutné preveriť z viacerých zdrojov.
82 Responses
Kto to prekladal? Google osobne? Nebyť obratu pri Stalingrade a následnej porážky Nemcov pri Kursku tak by sa vojna ťahala ešte dlhé roky.
Preklad je vskutku bambavy, ale v ostatnom nemas pravdu. Bez pozicky a podpory, ktoru sovieti dostali by sa motali s tym ubohym arsenalom co mali motali este dnes za uralom.
gusto, nezer tie lacne prasky, drbe ti z nich
Bez pomoci USA by Rusko prehralo možno aj USA a možno na Nemecko by dopadli atómové bomby, a boli by sme všetci v riti.
Článok opomenul podstatný detail. Totiž ľudský faktor. Bez neho je hliník, munícia, palivo, technika atď. nanič. Ako na Ukrajine. Briti by tiež boli bez dovozu v …ako sa to povie slušne??? Kto lietal v bitke o Britániu? Piloti z celej Európy. Hrdinské expedičné vojská utekali z Dunkirku na loďkách. Jedno bez druhého proste nejde. Vojny vyhrávajú ľudské zdroje a suroviny. Nespochybniteľný fakt je, že najviac obetí priniesli vo vojne Sovieti a najviac zarobili Američania, ktorí naštartovali svoju ekonomiku.
Ale že sme denno – denne oblbovaní židovskou propagandou sa v tomto plátku písať nebude,že ?
Čo za svinstvá páchajú Izraelčania v Gaze sa nikde moc nespomína. Hlavne, že sa 350x denne omieľa komediant Zelenský s jeho natrčenou rukou a Ukrajina. Amerike musel predať celú krajinu aby o neho zakopli a Európa ako blbá sa mu furt pchá do riti. Poslať ho kade ľahšie. Nech natiahne maskáče, a ide s dobrovoľníkmi odchytenými na uliciach na frontu. Aspoň by bol od neho pokoj.
7,43
nie, o tebe to nebolo.
Ty nikoho nezaujimas. Ani na tom fasabuku.
Netaaraj
85% pomoci prislo v r 43-45, tj po nemeckom obkluceni v Stalingrade. Vtedy uz bolo davno rozhodnute o vojne. Lend lease to len urychlil.
Dodávky do Sovietskeho zväzu možno rozdeliť do 5 období na základe 4 protokolov.
1. Pred LLA, t. j. od napadnutia ZSSR 22. júna 1941 do 30. septembra 1941. Všetky dodávky z tohto obdobia boli podobné ako v období Cash and Carry uvedenom v poslednej časti. Platilo sa za ne zlatom alebo inými drahými kovmi. Jediným rozdielom bolo, že dodávky sa neuskutočňovali loďami nezúčastnených krajín.
2. Prvý protokol. Platil od 1. októbra 1941 do 30. júna 1942.
3. Druhý protokol. Platný od 1. júla 1942 do 30. júna 1943.
4. Tretí protokol. Platný od 1. júla 1943 do 30. júna 1944.
5. Štvrtý protokol. Platil od 1. júla 1944 a formálne bol ukončený 12. mája 1945 po porážke Nemecka. Dodávky však pokračovali na základe dohody Milepost, ktorá zostala v platnosti do 2. septembra 1945, keď kapitulovalo Japonsko, na ktorého porážke sa podieľal aj ZSSR. Dodávky do ZSSR na základe LLA boli definitívne ukončené 20. septembra 1945.
Červení šváby bez podpory USA a Británie nedokázali dobiť ani Fínsko, ktoré zákerne napadli. Fíni ich s oveľa menšou armádou nakopali do zadku. Na Poľsko si tie zaostalé opice zbabelo trúfli len preto, že z druhej strany ho skôr napadol Hitler a tak to Poľsko na dvoch frontoch nemohlo ustáť. Tým Rusi vlastne podporili Hitlera v začatí II. svetovej vojny a defacto túto vojnu spoločne s Hitlerom začali. Na toto sa nesmie zabúdať. Po neskoršom útoku Hitlera na Rusko, ak by červení šváby neboli dostali obrovské zásoby potravín, materiálu a techniky zo západu, tak by ich vojaci pokapali od hladu a aj celá logistika by sa im rozsypala a do pol roka by bolo Rusko v prdeli. A nepomohlo by im ani 10. miliónov naverbovaných mužíkov zo Sibíre, keby títo v zákopoch zdochli hladom, bez výstroje a munície. Ešte aj ten legendárny tank T-34 im vymyslel Američan, inak by tie tupé hlavy nemali už skoro vôbec nič, čím by zabránili vlastnej skaze. Teda tak.
Keď bolo potrebné do ZSSR ktoré malo veľké množstvo nerastného bohatstva dodať toľko nerastných surovín aby sa mohlo úspešne brániť, kto a prečo dodával Nemecku ktoré nemalo v podstate nič, obrovské množstvo surovín na to aby mohlo rozpútať vojnu a útočiť ?
Metod možno sa budeš čudovať ale vo veľkom s Hitlerom obchodovali ešte aj v druhej polovici vojny židáci. Obchod je obchod,hovorili si… A v údajne neutrálnom Švajčiarsku sa vyrábala zhruba polovica delostreloeckých granátov a leteckých bômb pre Nemecko ! Netreba si všímať toho navracaného čo vygrcal tamten chumaj nad tebou.
Dobrá otázka. Pravdepodobne to všetko začalo spoločnosťou Thule.
METOD, ale veď nikto nepovedal, že USA a Briti dodávali do ZSSR nerastné bohatstvo. Toho mali aj majú Rusi dosť. Rusi dostali to, čo si sami pre armádu nedokázali vyrobiť v dostatočnom množstve a kvalite, teda techniku, odev, obuv, potraviny, zbrane a muníciu. Napríklad bez tisícov dodaných amerických nákladných automobilov, alebo lokomotív by nedokázali zásobovať vojakov na fronte a nastal by kolaps ruskej armády. O tomto som vyššie písal, nie o nerastnom bohatstve. Ropa, alebo vyťažená železná ruda sama o sebe nemecký tank nezastaví. Na to musíš mať techniku, muníciu, potraviny a výstroj pre armádu. A toto bol u Rusov vtedy problém. Bez pomoci zvonka by z pár mesiacov skolabovali.
A čo sa týka toho imbecila, čo sem prispel pod hlavičkou ANONYM o 12.31 hod., tak chumaj je v prvom rade ten, čo ťa spravil a ty si sa podal celkom po ňom. To je vo vašej rodine asi dedičné. Takže chumaj, keď si blbý, tak študuj.
Ale kedze je chumaj a to chumaj blby, tak nema ani ponatia ako sa ma studovat a preto ostane drbnuty do konca svojho uboheho zivota. Tak ako jeho rodicia a aj ich rodicia.
Únik pôdy a prenájom pozemkov pri Stalingrade…
…a čo ľudské straty?
Zlepenec rôznych národov,jazykov a kultúr v ZSSR nahnatých do vojny, ktorú spečatil Stalin s Hitlerom obsadením Poľska
Stalin začal volať o pomoc,až keď ich napadli, komunisti by bez kapitalistov padli.
A vojnové filmy -za rodinu-a kosou proti tanku.
Prečo sa nezastavili na hranici a kde bola vtedy hranica? Kde skončila Zakarpatská oblasť ako odmena?
Kde sú hodinky a iné veci po prechode barbarov zo zemlianok z východu cez nielen naše krajiny.
A pre istotu nás oslobodili a strážili od 68 roku.
Velebme Afriku, odtiaľ prišiel život abo berme históriu čo kde a kedy aj Rusko posralo a serie.
A nielen Fíni, pohoreli aj na východe
.vždy to bolo o dobývaní a zjednocovaní území a vnucovaní kultúr, ale najznámejšie pridášali kultúru ,vedu , civilizáciu, …
Nik nie je bez viny,bez rozbitia vajcia nie je praženica,ale netreba,aby zhorel celý sporák
A nielen Ruská.
Tá pomoc sovietskemu zväzu bola zadarmo?
To je jedno, či tá pomoc bola zadarmo , alebo nie. Podstatné je to , že bola, lebo inak by sa už Rusi ako národ dnes v Európe nenachádzali, maximálne by sa zvyšky tohto národa motali po lesoch niekde za Uralom v západnej Sibíri. Tá pomoc Rusom zachránila kožu.
7. mája 2025, 21:33
ZSSR platili za pomoc zlatom, ostalo nesplatených cca 100 mil.dolarov. A určite by sa nemotali po Sibíri ale skôr či neskôr by si krajinu vybojovali späť. Podľa nepísaných vojenských pravidiel platí, že ak chcete krajinu ovládnuť potrebujete podporu obyvateľov. Inak nemáte šancu. Boje o mestá, sú nočná mora aj najlepších armád. Ako chceli Nemci ovládnuť krajinu ako Sovietsky zväz, keď len vojakov mali násobne menej? Nemali zdroje na vedenie vojny, a ich zásobovanie viazlo v podstate odkedy prešli Ukrajinou. A to je rovnaký problém dnešnej Ukrajiny. Nemá vojakov a po predaní krajiny, teda podpise zmluvy o nerastoch som zvedavý aká bude motivácia vojakov bojovať za niečo čo im už nepatrí. Vedú vojnu bez vlastných zdrojov, za cudzie peniaze, s demotivovanými vojakmi, s cudzou technikou, ktorá sa až tak neosvedčila a najväčšie úspechy im vyrába propaganda. Treba si uvedomiť, že aj prímerie aké je už 70 rokov medzi Kóreami by pre nich bolo určite víťazstvo. Pre obyčajných ľudí určite. A keď už sršíme spravodlivým hnevom, kedy sa medzinárodne spoločenstvo obuje do Izraela za genocídu Palestíčanov a systematickú likvidáciu Gazy? Pretože, ak pripustíme, že Palestíčanov naozaj vyženú a naďalej budú zabíjať, nemá tzv civilizovaný svet ani len morálne právo kritizovať nikoho iného. Medzinárodné právo platí celosvetovo. Nepozná výnimky. Ako aj vojnové zločiny nemajú premlčaciu dobu. I keď sa mnohí tvária, že mimo UA sa nič zlého nedeje.
Ako nazvať toho Pacha?
Mozes ho volat Pacho, ale na teba je aj dement malo.
Pre truhlikov, čo svojích osloboditeľov nazývajú červenými švábami. Mal by si navštíviť psychológa alebo starých rodičov lebo si neuvedomuješ historické fakty.
P.s. starý rodičia by ti to vysvetlili ručne stručne a nemusíš platiť psychoušovi.
Aj ty by si mal navštíviť psychológa, lebo podľa toho, čo si tam vyššie vypotil si musel od svojej rodiny v mladosti dostávať teda riadne bomby do hlavy. A ďakujem pekne za také oslobodenie, ktoré občanom Československa neskôr prinieslo len viac škody, ako osohu. Ale tebe, boľševickemu truhlíkovi to ešte zrejme ani dodnes v tej , starými rodičmi obitej gebuli nedochádza.
Aj ty by si mal navštíviť psychológa, lebo podľa toho, čo si tam vyššie vypotil si musel od svojej rodiny v mladosti dostávať teda riadne bomby do hlavy. A ďakujem pekne za také oslobodenie, ktoré občanom Československa neskôr prinieslo len viac škody, ako osohu. Ale tebe, boľševickemu truhlíkovi to ešte zrejme ani dodnes v tej , starými rodičmi obitej gebuli nedochádza.
Schizofrenia je dosť rozšírená. Môžem sa Vás opýtať, ktorá časť Vášho ja reagovala?
Duševné poruchy často spomínajú práve tí, ktorí sú nimi postihnutí. Tí sa v tom najlepšie vyznajú.
A tiež posielajú aj iných ľudí k psychológom. Lebo to tam dobre poznajú.
Aj napriek tomu, ze im tam nepomohli.
A Ty, čo si sem nasáčkoval dnes o 10.18 hod. , tak Ty si asi nebol najasnešia hviezda vo vašej škole, však? Sa nauč pravopis, ako sa píšu prídavné mená v množnom čísle. Okrem toho, že históriu poznáš len z komunistického dejepisu, ktorý si sa učil zrejme ešte za komančov v boľševickom praveku.
Bojím sa že už čoskoro budeme oslavovať národ čo začal dve svetové vojny a vyvraždil niekoľko miliónov židov.
Hovorí sa tomu syndróm varenej žaby. Žaba je v hrnci so studenou vodou, v ktorej sa cíti OK. Potom pod tým hrncom zapáliš oheň a začneš vodu veeeeeeeľmi pomaličky zohrievať. Aby žaba nevytušila nebezpečenstvo. Aby si hovorila, že to nie je až také zlé. Že keď to vydržala doteraz, tak to vydrží ešte chvíľku. A keď skôr či neskôr začne voda vrieť, už je neskoro. V skutočnom živote sa tak žaby nesprávajú, ale kauzalitu ľudského správania sa to vystihuje pomerne dobre. Veď keby mi pred 25 rokmi niekto povedal, že v roku 2025 budú zasa nemecké tanky pri Charkove, že ukrajinský prezident bude v kanadskom parlamente postojačky aplaudovať členovi SS a že predseda vlády SR bude ostrakizovaný za účasť na oslavách 80. výročia víťazstva nad fašizmom v Moskve, asi by som si o ňom pomyslel, že verí príliš predpovediam Nostradama a Baby Vangy dohromady.
Tie nemecké tanky by pri Charkove dnes neboli, keby Rusi neprepadli Ukrajinu. Došlo Vám to?
Nedochadza mu nič…Ruske agresivne tanky pri Charkove mu nevadia, tie nemecke čo ten Charkov chrania uz ano…predseda vlady nie je ostrakizovany za to ze oslavuje koniec vojny(to robia ostatní európsky statnici doma, tam kde sa zomieralo za slobodu ich vlasti) ale za to ze si tam trase rukou s človekom čo dalšiu vojnu rozpútal, s človekom čo poslal tanky na druhy štá, kazdy deň ho bombarduje, jeho vojaci tam denne vrazdia a znasilnuju…kto by to povedal ze 80 rokov po najväčšej tragédii sa nájdu politici čo si potrasu rukou s ďalším agresorom a ľudia to ešte aj budu obhajovať
Jemu to nedojde nikdy.
Keby mi niekto pred 25 rokmi povedal, ze slovensky premier bude stat v Moskve vedla svetovych diktatorov a oslavovat zabijanie ukrajincov tak mu neuverim. Isiel tam ako diktator, musel si ako diktator hladat cestu kade tam pojde. Je to svetova hanba a vyzera to na vlastizradu. Cakam co sa udeje, myslim, ze nikto si nezela zatahovanie slovenska do vojny po boku russka. Myslim, ze toto uz je prilis vela aj na tupo volica.
12:48 – idiot !
12:48 – idiot !
Anonym 9. mája 2025, 12:48….bohužiaľ nie je to na nich veľa, mame tu obrovskémnožstvokolaborantovco sympatizujus agresormi…tak ako v druhej svetovej sme mali veľa ľudíco podporovali politiku Tisa a bratrickovanie sa s Hitlerom, tak aj teraz je tu mnoho ľudí co podporuju Fica a jeho bratrickovanie sa s Putinom a krajinou čo vedie agresívnu vojnu a nás má na liste nepriateľov…hanba na ďalších 100 rokov
9. mája 2025, 14:03
Máš pravdu Raťafák, toľko ľudí a politikov čo stále sympatizujú s Izraelom a USA. Nepochopiteľné. Za genocídu Palestíčanov už mali byť na Izrael uvalené sankcie ako na Rusko. Spravodlivosť má byť slepá, nie otočená na východ.
Ratafak plachta 9. mája 2025, 14:03
…máme ich veľa, ale vôbec nie väčšinu. Mať krajinu ako Bielorusi tu nikto nechce. Aby stál na jednom mieste so svetovými diktátormi je hanba. Toto ani nie je politika na 4 strany. Lebo jeho vlastný spojenci v EU a v NATO idú proti nemu. Čiže toto je politika výhradne na jednu stranu a to na východ, smer komunizmus, diktatúra, chudoba, zaostalosť. Toto veľa ľudí už preberie z letargie. Je to poškodenie slovenskej diplomacie, pohŕdanie Slovenskom, hrubá urážka slušných ľudí, neúcta k tomu, čo Slovensko vo svojich novodobých dejinách dosiahlo. Súčasne neobhajitelný a nijako nikým nevysvetliteľný krok!
Ty zase o čom? Ktorý slovenský politik lieta do Izraela a podporuje súčasný izraelský režim tak ako to robia smeraci v Moskve?…snažíte sa ten acohentizmus napchat úplne všade aj tam kde to nedáva zmysel…len aby sa nehovorilo o ruskej agresii a našej hanbe
Anonym 9. mája 2025, 14:57..áno, ale ono niekedy stačí 30% národa aby sa celý štat dostal za do povedomia sveta ako ten kolaboranstky…my po 80 rokov zase dostávame tuto nálepku…bohužiaľ
9. mája 2025, 14:58
Ako? Nebol Netanjahu v Maďarsku? V apríli v USA? Nepredávajú im európske aj americké zbrojovky zbrane? Žiada svetové spoločenstvo a jeho predstavitelia uvalenie sankcií na Izrael? Nie, tak potom čo? Zase rovný a rovnejší? A ten ačohentizmus si strč kam slnko nesvieti. Raťafák pravidlá. Buď, alebo. Ale nič medzitým neexistuje.
A teda ktorý slovenský politik lieta do toho Izraela a robí nám hanbu? Neodpovedal si
Ratafak plachta 9. mája 2025, 15:42:
V akej NEDom podporovanej mimovladke ta skolia?
Tupe hlavy sa naucili nove slovo- mimovladka a teraz ho budu strkat vsade, aj ked ani netusia co to je. Lebo su tupe hlavy
Anonym 9. mája 2025, 15:54…premiér Slovenská išiel pobozkať prsteň diktatorovi co poslal armádu zabíjať ľudí do druhého štátu, vybombardoval cele mestá, vyhnal miliony ľudí…nepotrebujem žiadne školenie aby som vedel ze je to obrovská hanba pre moju krajinu…teba kde školia toto akceptovať či dokonca obhajovať?
Pre anonym dnes o 12.48. Ďakujem, že si sa nám predstavil. Tak-nejak sme s tým aj rátali, že nie si úplne v poriadku.
Čo tu meliete o Izraeli. Si pozrite nadpis článku k téme o čom sa tu vedie diskusia. Kolaboranti keď sú dezorientovaní, tak hneď prevedú tému inde. Presne ako ich tupokráľ Ficko a jeho skrachovaná banda skorumpovaných zlodejov.
Opravujem, čo som napísal vyššie. Ten anonym, čo sa nám predstavil, že je idiot to poslal o 13.14 hod. nie o 12.48. hod. Ospravedlňujem sa tomu normálnemu pisateľovi o 12.48. hod. Ten má svätú pravdu, len idiot to nepochopil.
Ved prave o to ide, ze do Izraela nikto z EU nechodi. Do zabijania zien, starych bezbrannych ludi, malych deti, novinarov izraelskou armadou sa nemiesame. Nerobia sa ziadne ad hoc summity, kde sa zbiehaju politici ako splasene kurence na dvore. Raz tam, raz tam. Nedodavame Palestine systemy protivzdusnej obrany. A pritom by im take tri baterie Patriotov alebo S-400 pomohli ochranit si nebo nad ich domami a nemocnicami. Ani Jemenu nedodavame utocne rakety schopne zasahovat ciele v Izraeli. Ani neakceptujeme hanenie pietnych miest obeti holocaustu v Seredi vselijakymi opilcami bez Boha a bez remesla. Dovodom je to, ze take veci slusni ludia nerobia. A ja odmietam hanit akykolvek narod. Bol som aj na Ukrajine, aj v Rusku, aj v Izraeli, aj na Zapadnom brehu Jordanu. Vsade som stretol milych priatelskych ludi, ktorym zelam mierove nebo nad hlavou. A to je asi tak vsetko, co my obcania malej europskej krajiny mozeme urobit. Nie su to nase konflikty. Mozeme ich zivit dodavkami zbrani a medialnym hecovanim, ale nevyriesime ich. Klud zbrani musi byt imperativom.
Ty kreten, kozojebci boli ti, ktori vtrhli do kibucu, kde vrazdili, mucili, znasilnovali a brali zajatcov.
Zidia maju pravo ich vymazat.
Ty si tiež jeden z tých mysliteľov, ktorí vnímajú izraelsko – arabský konflikt až od 7. októbra 2023? Dovtedy si hibernoval?
9. mája 2025, 18:52
Ty si dobre drbnuty. Ale toto ste presne, farizejskí progresívci. Pre UA sa idete posrať. Keď páchajú Izraelci genocídu tak držíte piče. A s tým vymazávaním niekoho opatrne. História je plná nečakaných zvratov.
Od ktorého roku treba sledovať tento konflikt, aby sme fandili arabom, ako správni Slovania?
20.27
Ty chuj durny nekulturny.
Co mas, ty bulo s tymi progresivcami furt?
Co ti nejaky prefikol mater? Alebo skor fotra?.
Modli sa ty kreten poloblby, aby ti nejaky z tych kozojebcov neodrezal tu dutu kotrbu po tom, ako ti natrhne vyfuk.
Presne tak! Už som vám to tam dnes hore napísal. Toto nie je o Araboch a Izraelcoch. Arabi nezmyselne zmasakrovali civilistov z Izraela a dostávajú späť od Izraelcov to isté. Ale mňa osobne to až tak netrápi, lebo my s nimi hranice nezdieľame a nás to nejako zvlášť neohrozuje. Ukrajina je iná káva. Je to náš sused a keď sa tam nasťahuje ten Ruský svrab, tak o pár rokov ho máme aj u nás na Slovensku. Civilizované krajiny s nami prestanú spolupracovať a to už budeme totálne v prdeli, tak ako dopadlo Bielorusko. Potom budete kolaboranti bedákať, keď nebudú peniaze na vaše dôchodky, keď vás povyhadzujú z roboty a keď si otvoríte hubu, tak vás boľševik pošle za mreže, alebo vypadnete z okna.
Pre dnes 20.48 hod. Kašli na degeša. Progres=Pokrok. Teda, ak Ťa kolaborant nazve progresívcom, to znamená, že nie si zaostalý na rozdiel od kolaboranta, ktorý ani nevie čo napísal. Všetci vieme koho volia vo voľbách kolaboranti a tiež akou dávkou inteligencie títo ľudia disponujú. Tak sa na neho vybodni .
Pre text 18.05 hod. Do Jemenu a Palestíny nech si dodávajú zbrane Iránci, lebo tí rozoštvávajú Palestíncov proti Izraelu. Tiež ich financujú a vyzbrojujú. Sami sú posratí zaútočiť na Izrael, tak vedú hybridnú vojnu a trpia Palestínčania. Inak Irán je kamoš s Ruskom, čiže odpad. Neviem prečo by sme mali podporovať zbraňami cez Jemen a Palestínu záujmy Iránu, ktorý zbraňami podporuje Rusko, proti ktorému bojujú naše zbrane na Ukrajine. Veď to by sme vlastne bojovali našimi zbraňami v Palestíne, proti našim zbraniam na Ukrajine. No to by sme už tu v Európe museli byť všetci komplet drbnutí. Musíš myslieť progresívne a nie ako ficovolič s tou ostatnou tlupou neandertálcov, čo sa nám tam tlačí v ľavej časti parlamentu.
PACHO 9. mája 2025, 22:19
Peniaze na naše dôchodky nie sú už ani teraz. Na slávne 13te dôchodky si štát požičiava. Tak prestaň trepať kraviny. Už ani protesty nebudú, žeby chýbali lovášiky pre mimovládky? Alebo nepíplo umelcom, ktorí sa išli podľa scenára vyplakať?
Máš pravdu. Už teraz nie sú peniaze na dôchodky, lebo sme si ich prežrali , lebo Fico ich používa už roky na úplatky pre dôchodcov, aby ho volili. A umelcom to možno nepíplo, zato však to štedro píplo mimovládkam v ktorých sú pajtáši dnešných koaličných politických strán.
23,14
Nemas pravdu. Stat si poziciava, resp.dotuje z rozpoctu nielen 13., ale uz aj 11. a 12. dochodky.
Socka vyberie prachy len na 10 dochodkov. Ostatne je sekera. Vlani to bolo 2,7 mlrd.€.
A vies o tom, ze tento rok tie kurvy potichu znizili ADH? O 5%.
Ale na socialny standard nesiahnu.
Kua, mali sme to v 89. povesat
Veru tak. Keby týmto SmeroHlasáckym parazitom a ich oligarchickým kamošom zobral štát majetky, ktoré tu za tých 20 rokov nakradli , to by bola konsolidácia! Ešte by nám aj vystalo.
Konsolidujú a napriek tomu stále zadlžujú. Absolútna neschopnosť vlády viesť štát. Keby ľuďom brali rovno celé mzdy, aj tak bude schodok v štátnom rozpočte. Banda tupých diletantov.
NEMECKO má 83 mil.obyvateľov a v parlamente im na to stačí 630 poslancov. Na jedného poslanca pripadá 132 000 obyvateľov.
SLOVENSKO má 5.5 mil.obyvateľov a v parlamente máme neuveriteľných 150 poslancov.
Na jedného poslanca pripadá len 37000 obyvateľov. /trošku zaokrúhľujem čísla /
Z toho vyplýva, že tú istú prácu ktorú v NEMECKU robí 1 poslanec, robia na SLOVENSKU až 4 poslanci !
To znamená, že u nás 3 poslanci zo 4-roch vlastne nerobia nič v porovnaní s Nemeckom.
A to ešte na to ničnerobenie má každý náš poslanec plateného asistenta!
PLAT POSLANCA NR SR: 4.115 Euro/1 mesiac
Paušálne náhrady: 3.201 Euro
Spolu: 7.316 Euro
PLAT ASISTENTA POSLANCA: 4.115 Euro/mes.
V porovnaní s Nemeckom a jeho počtom poslancov na ich počet obyvateľov, by sme na Slovensku mali mať tak max. 41 poslancov.
Aj tak parlament zasadá zriedka, furt majú prázdniny, alebo si nájdu niečo iné a aj keď parlament zasadá, nikto tam skoro vôbec nie je. Teda do roboty sa im chodiť nechce, ale tie veľké platy z našich daní si nezabudnú zobrať. A navyše aj keď niečo vymyslia a schvália aj tak to stojí za prd, lebo potom to ešte 20- krát opravujú. Väčšina sú tam čistí tupci s kúpeným diplomom, ktorí ani nevedia za čo hlasujú a tie gombíky stláčajú tak , ako im šéfko ukáže prstom. Bol som tam, videl som to na vlastné oči.
Nehovoriac o tom, že mnohí poslanci ani nejavili záujem o to, čo sa tam prejednáva. Čítajú tam noviny, čumia do mobilov, alebo len tak kecajú medzi sebou a motajú sa v bufete. Za toto im platíme každý mesiac 7.316 Euro+asistentovi ďalších 4.115 Euro! Načo nám to je?
Hlavne, že nám treba dvíhať DPH, konsolidovať, čo znamená, že aj tak to nakoniec všetko zaplatíme len a len my, občania. A Fico s Kamenický si myslia, že sme tu všetci drbnutí, ako ich voliči.
ZÁVER:
Ak by sme teda z parlamentu vyhodili tých 109 nepotrebných poslancov aj s ich asistentami ušetrili by sme spolu asi 1 242 979 Euro/mes.
Ono sa to tak ani nezdá, ale za rok to je 14 915 748 Euro a za jedno volebné obdobie to je takmer 60 000 000 Euro !
A to sú tie zbytočne vyhodené peniaze na platy darmožráčov, ktorých ani nepotrebujeme.
LACKO KAMENICKÝ príďte s nejakým návrhom do vlády. Šetriť treba, ale aj tam hore!
Čo chceš od Lacka K., na neho sa stačí pozrieť a vieš koľká bije.
Lacko Kamenicky ani nevie, kde je sever. Lamentuje, ze co ine ma robit, ako konsolidovat, ked mu vraj Matovic nechal prazdu kasu. Traged v sluzbach Smeru.
No co, pride Putin tento tyzden do Turecka na priame rokovania so Zelenskym? Ten tam bude cakat…alebo sa vyhovori na nieco?
Možno ten sfetovaný komediant v zelenom tričku niečo vyžobre aj od pána Putina…
Slovensko by sa stalo zrejme prvou krajinou strednej Európy, ktorá by po roku 1989 postavila pomník spojený so sovietskou érou.
Zo stretnutia Vladimira Putina a Roberta Fica možno vzíde nový pomník. Nebol by však na ňom slovenský premiér ani ruský prezident, ale sovietsky maršal Ivan Konev.
miér ani ruský prezident, ale sovietsky maršal Ivan Konev.
Obaja politici sa o tomto nápade rozprávali počas verejnej časti svojho piatkového stretnutia v Moskve.
https://dennikn.sk/4631453/fico-chce-stavat-pomnik-konevovi-ktoreho-praha-dala-dole-putinovi-sa-napad-paci/
niekomu z toho Ruska už dobre prepína… 13. mája 2025, 8:35….no bohužiaľ, chce stavat pomník sovietom, do Moskvy jazdia smeraci častejšie ako na hodiny klavíra, Kali by chcel za suseda rusa, Bratčikov chodí na úrad vlády, malý Kali zadným vchodom na ru ambasádu, Lassakova robí prednášky ako vystúpiť z EU…a potom sa čudujú ze prečo si ľudia myslia ze nás ťahajú na východ…
Kedy už budú robiť politiku aj na zvyšné 3 svetové strany, aby si nesrali do huby?
Ked im tie sracky tak chutia.
A preto im sracky aj z tych papul vychadzaju.
Mali sme to v 89. povesat.
Ono pokiaľ tu bude 20-25% prejavovať nepochopitelnu náklonnosť ku krajine, ktorá nás má na liste nepriateľov, tak sa to nezmení…bohužiaľ…on Smer uz nemá kde inde brať, len kupovanim dôchodcov a hre na ruskú nôtu…a bohužiaľ vzhľadom na roztrieštenost opozície a náklonnosť Danka a Sutaja je aj týchto 20-25% dost na to aby poslali Slovensko na koniec všetkých možných rebríčkov…ale karafiát na MDŽ a socha Koneva to vykompenzuje..
Zelenský nemá čo vyžobrať od toho zakrpateného mužika z Kremľa, akurát tak biedu a zaostalosť ruskej spoločnosti , najmä na vidieku a štátny teror, ktorý ruská vláda pácha na vlastných občanoch. Nič iné Puťko nemá. Ja som tam bol a doprial by som Ti, aby si sa tam dostal žiť aj s tvojou rodinou aspoň na 10 rokov! Sklapol by Ti hrebienok. Slovensko je momentálne stokou smeráckej špiny, ale aj tak sme na tom 100x lepšie.
Ale veď baranomydlič Blaha bol v Moskve a čuduj sa svete, zistil , že tam majú aj pračky aj toaletný papier. A ako sa z toho tešil. No mal ísť o pár stoviek kilometrov od Moskvy a zistil by, že tam pračky a WC vôbec nemajú, lebo tam nemajú ani vodovod a na latríne si zadky vytierajú putinovými propagačnými plagátmi a novinami. Väčšina obcí tam nemá ani asfaltovú cestu. Pán Blaha, nech sa páči, choďte sa tam pozrieť. Keď som tam prišiel do obchodu, tak som si mohol kúpiť akurát vodku, aby som sa tam z tej ich stravy neposral a ešte tam boli nejaké konzervy, cukríky, mlieko, chlieb a mydlo.
Ani plyn tam nemajú zavedený, hoci ho predávajú do celého sveta. Keď sme si pýtali k jedlu zavárané uhorky, tak ani nevedeli, čo to je. Tam to ešte neprišlo. Plochozemci, čo ste v živote neboli ďalej ako v Bratislave, treba tam ísť a potom vypisujte tie svoje múdrosti na to vaše vyspelé Rusko. Rusko to nie je len Moskva, alebo Petrohrad, kde sa za biznisom napchali zahraniční investori a obchody a tieto mestá vláda buduje, lebo tam chodia turisti. Rusko to sú aj oblasti, kde sa svet zastavil ešte za éry našich starých materí. Ale tam súdruha Blahu a Fica nikto nepozýva.
Trochu ta poopravim. Nemusis prejst stovky km.
Staci par desiatok. Bol som tam, videl som, zil som tam.
Stacilo. Nikdy viac.