Ten predvčerajší sniežik, to akože bola kalamita? Tú sme tu mali v januári 1987 !! – skutočný príbeh…

Už dva dni sme v médiách sledovali správy, ako sa na krajinu navalil problém zvaný snehová kalamita. Život sa takmer zastavil v Bratislave – výzvy aby ľudia do hlavného mesta radšej ani nejazdili nemali konca kraja.

Vlaky meškali desiatky až stovky minút, niektoré dokonca toľko, že ich nakoniec odriekli.

Problémy s údržbou chodníkov a ciest mala väčšina miest a obcí. A to dnes píšeme rok 2021.

Čím to je, že v minulosti sme hovorili o kalamite až vtedy, keď vlaky meškali 1000 minút a a pred panelákmi sme pod snehom nevedeli nájsť zafúkané autá?

Tí starší si určite spomenú na skutočnú snehovú kalamitu, ktorá vtedajšie Československo  zasiahla v roku 1987. Intenzívne snežilo už od 9. januára. Teplota klesla na – 15 st. Celzia. Fúkal silný vietor, napadali metre snehu, až bolo potrebné sneh z ciest odvážať nákladnými autami mimo mesto.

V takej Moskve to musia robiť každú zimu aj dnes…

– – –

Skutočný príbeh z januára 1987 – skutočná snehová kalamita v Československu

11. januára bola situácia skutočne drsná. Autobusy nejazdili a vlaky meškali stovky minút. Cestoval som vtedy osobne vlakom zo Serede do Leopoldova a následne do Trenčína. Vlak po železničnú stanicu Leopoldov od Bratislavy v smere na Žilinu a Košice meškal 220 minút.

Čakárne na Leopoldovskej stanici boli úplne plné čakajúcich netrpezlivých a premrznutých  cestujúcich. Po viac ako troch hodinách sme sa pohli smerom do Trenčína. Nabitý vlak – stáli sme na jednej nohe a aj to nie na svojej…

No život sa “zastavil” a nefungovali nielen obchody a doprava, ale ani školy.  Tak bolo potrebné na druhý deň absolvovať cestu z Trenčína domov.

Bol 12. január 1987 a okrem socializmu v Československu zúrila skutočná snehová kalamita. Vlaky už nemeškali “smiešne” tri a viac hodín, ale na stanici v Trenčíne na svoje vlaky ľudia čakali dlhé hodiny – aj 1000 minút. Zdá sa vám to divné? Fakt 1000 – slovom tisíc minút, čo je takmer  17 hodín. Tento údaj som si nechal potvrdiť v osobnej pokladni na železničnej stanici v Trenčíne.

Domov som sa z Trenčína nakoniec vlakom dostal. Cestovanie to ale bolo náročné, vlaky ktoré išli boli znovu úplne plné a čakanie v Leopoldove na prípoj do Serede nekonečné. Prežili sme…

Originál potvrdenky vystavenej v osobnej pokladni na železničnej stanici v Trenčíne, sa dnes nachádza v jednej z vitrín  Múzea totality v Seredi, ako spomienka na skutočnú snehovú kalamitu a vtedajšie cestovanie vlakom.

Z archívu vyberáme niekoľko autentických fotografií ako spomienku na to, čo sme museli zvládnuť a nakoniec aj zvládli. S horšími a nemodernejšími autami, bágrami, nakladačmi,  odhŕňačmi, bez e-mailov, sociálnych sietí, počítačov a mobilných telefónov.

Čím to teda je? Sme lenivejší, hlúpejší, alebo sme len zabudli, čo dokáže príroda?

Foto: (C) Miloš Majko, archív Múzeum totality

       

Videa z archívu TV:

Zdroj: YouTube

118 Responses

  1. V to rano som sa rozhodol, ze do roboty pojdem autom. Z okna som videl na ceste odhrnace, reku da sa. Nedalo sa. Stovecku som na parkovisku ani nenasiel. To bola kalamita, nie toto tu.

  2. V to rano som sa rozhodol, ze do roboty pojdem autom. Z okna som videl na ceste odhrnace, reku da sa. Nedalo sa. Stovecku som na parkovisku ani nenasiel. To bola kalamita, nie toto tu.

  3. Bohuš 12. decembra 2021, 10:50 – tak, ja som cestu do a z TN vlakom absolvoval stovky krat, kedze som si kupoval tyzdenny listok na rychlik a na private ma to moc nebavilo. Takze stale to iste. Uz som poznal kedy sa v ktorej zakrute prebudit a vystupit…

    Anonym 12. decembra 2021, 11:06 – ide o moje vlatne fotografie z vlastneho archivu.

    Samozrejme, ze fotografie zodpovedaju dobovej technike a podmienkam, ta ktorych boli fotografovane. A tiez tomu, ze boli archivovane niektore tridsat, styridsat a viac rokov.

    Archiv o obsahu desiatok tisic zaberov – neskutocne mnozstvo z jich len na negativoch, uz niekolko mesiacov scanuje syn a spracovava negativy, diapozitivy a fotografie do digitalnej podoby.

    Aj tieto fotografie su sucastou Muzea totality a k dalsiemu publikovaniu su k dispozicii na konkretne vyziadanie.

    Presne takto sa dokumentuje historia.

    A SOL je dobre aj v dokumentovani tej novodobej. 😉

  4. Bohuš 12. decembra 2021, 10:50 – tak, ja som cestu do a z TN vlakom absolvoval stovky krat, kedze som si kupoval tyzdenny listok na rychlik a na private ma to moc nebavilo. Takze stale to iste. Uz som poznal kedy sa v ktorej zakrute prebudit a vystupit…

    Anonym 12. decembra 2021, 11:06 – ide o moje vlatne fotografie z vlastneho archivu.

    Samozrejme, ze fotografie zodpovedaju dobovej technike a podmienkam, ta ktorych boli fotografovane. A tiez tomu, ze boli archivovane niektore tridsat, styridsat a viac rokov.

    Archiv o obsahu desiatok tisic zaberov – neskutocne mnozstvo z jich len na negativoch, uz niekolko mesiacov scanuje syn a spracovava negativy, diapozitivy a fotografie do digitalnej podoby.

    Aj tieto fotografie su sucastou Muzea totality a k dalsiemu publikovaniu su k dispozicii na konkretne vyziadanie.

    Presne takto sa dokumentuje historia.

    A SOL je dobre aj v dokumentovani tej novodobej. 😉

  5. Boli sme vtedy studenti v Trnave a rano z Dolnej Stredy sme isli peso na vlakovu stanicu. Niektori machri sme nemali capice. A veru tak nam omrzli usi az sa nam z nich osupala koza….isli sme potom zasa zo stanice naspat pesi domov lebo nesli autobusy ani vlaky. A prezili sme.

  6. Boli sme vtedy studenti v Trnave a rano z Dolnej Stredy sme isli peso na vlakovu stanicu. Niektori machri sme nemali capice. A veru tak nam omrzli usi az sa nam z nich osupala koza….isli sme potom zasa zo stanice naspat pesi domov lebo nesli autobusy ani vlaky. A prezili sme.

  7. Miloš.škola fungovala dalej.(pre domácich) Kalamitne prázdniny mali len internátny, keďže sa nemali ako dostať na internát. Keď sme to ráno zistili išli sme naspäť do Trnavy, ale domov sa nám nechcelo isť tak sme išli naspäť na intrák do TN.My sme sa dostali do TN len vdaka tomu že sme prestúpili z rychlika na osobák.Rýchlik tam na stanici stál ešte v pondelok.Super spomienky😂

  8. Miloš.škola fungovala dalej.(pre domácich) Kalamitne prázdniny mali len internátny, keďže sa nemali ako dostať na internát. Keď sme to ráno zistili išli sme naspäť do Trnavy, ale domov sa nám nechcelo isť tak sme išli naspäť na intrák do TN.My sme sa dostali do TN len vdaka tomu že sme prestúpili z rychlika na osobák.Rýchlik tam na stanici stál ešte v pondelok.Super spomienky😂

  9. …a neexistovala sanca zavolat si zo zastavky autobusu dispecingu, ze kde je autobus, zavolat si veducemu – nepridem som na zastavke. Sneh zhodil jeden drat a cele sidlisko( mesto) bez spojenia. A ked nie, telefon v troch bytoch v jednej bytovke.
    Sofer Honu z dolnacky pomahal mestu odhrnat sidliska, vojsko poslalo rano pre svojich gaziky na odvoz deti do skolok. A bola kalamita. Ozajstna.

  10. …a neexistovala sanca zavolat si zo zastavky autobusu dispecingu, ze kde je autobus, zavolat si veducemu – nepridem som na zastavke. Sneh zhodil jeden drat a cele sidlisko( mesto) bez spojenia. A ked nie, telefon v troch bytoch v jednej bytovke.
    Sofer Honu z dolnacky pomahal mestu odhrnat sidliska, vojsko poslalo rano pre svojich gaziky na odvoz deti do skolok. A bola kalamita. Ozajstna.

  11. Pamätám tú kalamitu. Po nafúkanom záveji sme normálne prešli z ulice susedovi ponad bránu k nemu do dvora, keďže uličná brána bola komplet zakrytá snehom. Dnes nereálne.

  12. Pamätám tú kalamitu. Po nafúkanom záveji sme normálne prešli z ulice susedovi ponad bránu k nemu do dvora, keďže uličná brána bola komplet zakrytá snehom. Dnes nereálne.

  13. Toto bola kalamita a vsetko sa zvladlo vtedajsou technikou a ludmi, teraz su neni schopni odrnut 2cm snehu…
    Klobuk dole, pan Majko pred Vasim archivom, strasne ma to tesi, presne takto sa dokumentuje historia.

  14. Toto bola kalamita a vsetko sa zvladlo vtedajsou technikou a ludmi, teraz su neni schopni odrnut 2cm snehu…
    Klobuk dole, pan Majko pred Vasim archivom, strasne ma to tesi, presne takto sa dokumentuje historia.

  15. “Čím to teda je? Sme lenivejší, hlúpejší, alebo sme len zabudli, čo dokáže príroda?”
    Dôvodov je veľa a medzi nimi nevidím ani jeden s tych Vami uvedených.
    Napr. : pred 34 rokmi bol kazdodenný život x násobne pomalší. Takže vlak meškajúci 100 min.vtedy a dnes môže sposobit úplne iné dopady. Aut je odvtedy na cestách x násobne viac. Čiže 2 cm snehu spôsobí x násobne viac dopr.nehod, ako v 87-mom 20cm snehu. V mnohých odvetviach sa produkcia práce často len prestierala. Takže keď niekto neprišiel do prace 2 dní kvôli tejto kalamite, nič zásadné sa nestalo. Skúste dnes zavrieť nejakú výrobnú halu na 2 dní.. Rozdielov je veľa. Ale ze by sme mali byť hlupejši, alebo lenivší… Akosi mi uniká súvislosť.

  16. “Čím to teda je? Sme lenivejší, hlúpejší, alebo sme len zabudli, čo dokáže príroda?”
    Dôvodov je veľa a medzi nimi nevidím ani jeden s tych Vami uvedených.
    Napr. : pred 34 rokmi bol kazdodenný život x násobne pomalší. Takže vlak meškajúci 100 min.vtedy a dnes môže sposobit úplne iné dopady. Aut je odvtedy na cestách x násobne viac. Čiže 2 cm snehu spôsobí x násobne viac dopr.nehod, ako v 87-mom 20cm snehu. V mnohých odvetviach sa produkcia práce často len prestierala. Takže keď niekto neprišiel do prace 2 dní kvôli tejto kalamite, nič zásadné sa nestalo. Skúste dnes zavrieť nejakú výrobnú halu na 2 dní.. Rozdielov je veľa. Ale ze by sme mali byť hlupejši, alebo lenivší… Akosi mi uniká súvislosť.

  17. Mám o 9 a 10 rokov starších bratov, keď bola táto kalamita, mala som 5 rokov a moji milujúci bratia ma hodili do jedného záveja… chvíľu ma nevedeli nájsť…mamina samozrejme kolabovala, bráškovci riadne dostali a ako už dospelí si vždy pri prvých vločkách telefonujeme. A postavili sme vtedy velikeeeeho snehuliaka.

  18. Mám o 9 a 10 rokov starších bratov, keď bola táto kalamita, mala som 5 rokov a moji milujúci bratia ma hodili do jedného záveja… chvíľu ma nevedeli nájsť…mamina samozrejme kolabovala, bráškovci riadne dostali a ako už dospelí si vždy pri prvých vločkách telefonujeme. A postavili sme vtedy velikeeeeho snehuliaka.

  19. Anonym.., sme lenivejší a aj hlúpejší.
    Minimálne podaktorí z nás.
    Že je počas sneženia, či už dažďa viac nehôd, súvisí síce s väčším počtom áut.., ale hlavne s tým, že je mnoho “polovodičov”, či držiteľov vodičského oprávnenia a už len málo skutočných vodičov.
    O hlúposti a lenivosti vraví samo za seba, keď si uvedomíš tú hromadu kktov na denných svetlách, keď je hmla, či nepriaznivé počasie.
    O tom, že aj terajšej “kalamite” denne stretávam autá na letných gumách by som vedel tiež niečo napísať.
    A koľko z nich vie skutočne jazdiť v zhoršených podmienkach??
    Od 87 robia kalamitu vodiči a nie počasie.
    Áno, ľudstvo lenivie a hlúpne aj za volantom..

  20. Anonym.., sme lenivejší a aj hlúpejší.
    Minimálne podaktorí z nás.
    Že je počas sneženia, či už dažďa viac nehôd, súvisí síce s väčším počtom áut.., ale hlavne s tým, že je mnoho “polovodičov”, či držiteľov vodičského oprávnenia a už len málo skutočných vodičov.
    O hlúposti a lenivosti vraví samo za seba, keď si uvedomíš tú hromadu kktov na denných svetlách, keď je hmla, či nepriaznivé počasie.
    O tom, že aj terajšej “kalamite” denne stretávam autá na letných gumách by som vedel tiež niečo napísať.
    A koľko z nich vie skutočne jazdiť v zhoršených podmienkach??
    Od 87 robia kalamitu vodiči a nie počasie.
    Áno, ľudstvo lenivie a hlúpne aj za volantom..

  21. Anonym 12. decembra 2021, 14:17 je to smutné ale je to tak! “Čím to teda je? Sme lenivejší, hlúpejší, alebo sme len zabudli, čo dokáže príroda?”bez mobilu sa ani navyserieme!ludia nevedia čo majú robiť ked im to niekto nerozkáže.namieto aby sa pozreli alebo išli von,tak sa radšej pozrú na mobil ako je vonku 🤦‍♀️.keby teraz bola taká kalamita 2/3 ludi sa obesí lebo nebudú ONLINE.vtedy si nakúpil aj ked nebola elektrika👀 Vodič. 12. decembra 2021, 16:31 v tej dobe neboli zimne a letné,mal si jeden dezen Barum OR34 a hotovo.bola kalamita tak si nejazdil ked si nemusel.Teraz nevedia ani svetlá zapnúť ked je hmla alebo prší.A o parkovaní ani nehovorím, Autoškoly berú x násobne viacej a ho..o naučia

  22. Anonym 12. decembra 2021, 14:17 je to smutné ale je to tak! “Čím to teda je? Sme lenivejší, hlúpejší, alebo sme len zabudli, čo dokáže príroda?”bez mobilu sa ani navyserieme!ludia nevedia čo majú robiť ked im to niekto nerozkáže.namieto aby sa pozreli alebo išli von,tak sa radšej pozrú na mobil ako je vonku 🤦‍♀️.keby teraz bola taká kalamita 2/3 ludi sa obesí lebo nebudú ONLINE.vtedy si nakúpil aj ked nebola elektrika👀 Vodič. 12. decembra 2021, 16:31 v tej dobe neboli zimne a letné,mal si jeden dezen Barum OR34 a hotovo.bola kalamita tak si nejazdil ked si nemusel.Teraz nevedia ani svetlá zapnúť ked je hmla alebo prší.A o parkovaní ani nehovorím, Autoškoly berú x násobne viacej a ho..o naučia

  23. Buhuš.., presne.
    Celoročky, čo v zime boli tvrdé jak koľajnica, podvozok malo auto o niečo sofistikovanejší od rebriňáku a jazdilo sa. Nikomu sa nehádzali stromy pred auto, nikto nechytal mikrospánok o pol druhej po obede..
    A napriek tomu, že tu poctivé 4 ročné obdobia, vedel som prísť do Vysokých Tatier aj polovici januára, bez diaľnice, SUV a pohonu na všetky štyri.
    Dnes? Toľko “vybraných slov” čo musím použiť, kým prídem z BA domov hádam ani slovenčina nepozná.
    A prečo? Lebo idiot, čo za letného počasia nedokáže ani zaparkovať sa za hustého sneženia rozhodne, že nebude moknúť a zimiť sa, tak vytiahne auto.
    A potom čuduj sa svete, že na Slovensku sa absolventka autoškoly v Poprade rozhodne dať odvolanie za to, že neurobila skúšky v decembri, lebo snežilo a ona robila kurz na suchej ceste..
    Takže áno.. Tento národ hlúpne. A rapidným tempom..

  24. Buhuš.., presne.
    Celoročky, čo v zime boli tvrdé jak koľajnica, podvozok malo auto o niečo sofistikovanejší od rebriňáku a jazdilo sa. Nikomu sa nehádzali stromy pred auto, nikto nechytal mikrospánok o pol druhej po obede..
    A napriek tomu, že tu poctivé 4 ročné obdobia, vedel som prísť do Vysokých Tatier aj polovici januára, bez diaľnice, SUV a pohonu na všetky štyri.
    Dnes? Toľko “vybraných slov” čo musím použiť, kým prídem z BA domov hádam ani slovenčina nepozná.
    A prečo? Lebo idiot, čo za letného počasia nedokáže ani zaparkovať sa za hustého sneženia rozhodne, že nebude moknúť a zimiť sa, tak vytiahne auto.
    A potom čuduj sa svete, že na Slovensku sa absolventka autoškoly v Poprade rozhodne dať odvolanie za to, že neurobila skúšky v decembri, lebo snežilo a ona robila kurz na suchej ceste..
    Takže áno.. Tento národ hlúpne. A rapidným tempom..

  25. .. zdá sa, že v tom mate jasno. Ze sme v globálne sprostejši. Najmä vodiči. Zaujímalo by ma, na zaklade akých štatistík ste k tomu dospeli. Aspoň k tomu, že vodiči sú v priemerne menej zodpovední. Alebo sem píšete len váš osobný pocit? Nič proti osobným pocitom. Ale tie môžu často viesť k omylom. Môjho otca za komunistov zrazil opitý vodič. Určite sa o tom nepísalo na národnej úrovni. Dnes by sa to dozvedel každy, kto pozerá krimi noviny aj v Medzilaborciach. Tým chcem povedať, že pocitovo sme horší vodiči, ako kedysi. Ale či je to tak aj naozaj, na to som ešte nevidel vypracovanú žiadnu štatistiku.

  26. .. zdá sa, že v tom mate jasno. Ze sme v globálne sprostejši. Najmä vodiči. Zaujímalo by ma, na zaklade akých štatistík ste k tomu dospeli. Aspoň k tomu, že vodiči sú v priemerne menej zodpovední. Alebo sem píšete len váš osobný pocit? Nič proti osobným pocitom. Ale tie môžu často viesť k omylom. Môjho otca za komunistov zrazil opitý vodič. Určite sa o tom nepísalo na národnej úrovni. Dnes by sa to dozvedel každy, kto pozerá krimi noviny aj v Medzilaborciach. Tým chcem povedať, že pocitovo sme horší vodiči, ako kedysi. Ale či je to tak aj naozaj, na to som ešte nevidel vypracovanú žiadnu štatistiku.

  27. Pan Vodič a pán Bohuš..Ja nie som pán.Terajší vodiči sa bez “asistentov ” ani nerozbehnú na snehu a nezaparkujú.Polovica ked nie viacej sa hraje za jazdy s mobilom a čumia na neho namiesto na cestu!!! Nedokážu ani svetla zapnúť.zapnu AUTO! a idu bez zadných svetiel za hmly.A ked náhodou nasneži tak idu aj čistej ceste 30-40! nie kvôli bezpečnosti,ale aby mohli čumieť na mobil.Novodobá PANDEMIA.pozri príčiny nehôd.Bez príčiny prešiel do protismeru!!!!!!!!!!!

  28. Pan Vodič a pán Bohuš..Ja nie som pán.Terajší vodiči sa bez “asistentov ” ani nerozbehnú na snehu a nezaparkujú.Polovica ked nie viacej sa hraje za jazdy s mobilom a čumia na neho namiesto na cestu!!! Nedokážu ani svetla zapnúť.zapnu AUTO! a idu bez zadných svetiel za hmly.A ked náhodou nasneži tak idu aj čistej ceste 30-40! nie kvôli bezpečnosti,ale aby mohli čumieť na mobil.Novodobá PANDEMIA.pozri príčiny nehôd.Bez príčiny prešiel do protismeru!!!!!!!!!!!

  29. V ten rok1987 naozaj bola veľká kalamita odrezané boli mnohé obce dokonca Dolná Streda -Galanta cesta zafukana autobus ak aj šiel tak len po Novoplast,ďalej sa nedostal po chodníku sa ani nedalo ísť vtedy bolo dobré ostať doma apopijat čajík.Samozrejme sa dozvedali že Vinohrady nad Váhom, Šoporňa,Pata a ostatné obce boli totálne odrezané a na pomoc musela prísť vojenská technika ale prežili sme a spomíname.

  30. V ten rok1987 naozaj bola veľká kalamita odrezané boli mnohé obce dokonca Dolná Streda -Galanta cesta zafukana autobus ak aj šiel tak len po Novoplast,ďalej sa nedostal po chodníku sa ani nedalo ísť vtedy bolo dobré ostať doma apopijat čajík.Samozrejme sa dozvedali že Vinohrady nad Váhom, Šoporňa,Pata a ostatné obce boli totálne odrezané a na pomoc musela prísť vojenská technika ale prežili sme a spomíname.

  31. Ja vám vobec nevyvraciam vaše tvrdenia, že mnohí vodiči nejazdia zodpovedne. Ja sa len pýtam, či máte štatistiky, aby ste podložili vaše tvrdenie, že dnešní vodiči sú menej zodpovední, ako ti v 87-mom,kedze sa ma snažíte o tom presvedčiť. Poslali ste link na článok hlavných pričiň dopr.nehod za rok 2019. Ale ten článok nemá nič spoločné so štatistikou, z ktorej by ste mali pri svojom tvrdení, že dnešní vodiči sú nezodpovednejší, vychádzať. Rozumieme sa? Ak nie, nevadí. Len slušne zakončíme náš rozhovor a všetko je v poriadku.

  32. Ja vám vobec nevyvraciam vaše tvrdenia, že mnohí vodiči nejazdia zodpovedne. Ja sa len pýtam, či máte štatistiky, aby ste podložili vaše tvrdenie, že dnešní vodiči sú menej zodpovední, ako ti v 87-mom,kedze sa ma snažíte o tom presvedčiť. Poslali ste link na článok hlavných pričiň dopr.nehod za rok 2019. Ale ten článok nemá nič spoločné so štatistikou, z ktorej by ste mali pri svojom tvrdení, že dnešní vodiči sú nezodpovednejší, vychádzať. Rozumieme sa? Ak nie, nevadí. Len slušne zakončíme náš rozhovor a všetko je v poriadku.

  33. Súhlasím, mal som vtedy 17 a tiež som vtedy išiel na internát a keď som sa konečne prebrodil na vlakovú stanicu, zistil že vlaky neidú poď ho späť domov. Aj sme sa tešili a boli pár dní doma. Týmto som si zaspomínal na časy minulé. Vďaka vám.

  34. Súhlasím, mal som vtedy 17 a tiež som vtedy išiel na internát a keď som sa konečne prebrodil na vlakovú stanicu, zistil že vlaky neidú poď ho späť domov. Aj sme sa tešili a boli pár dní doma. Týmto som si zaspomínal na časy minulé. Vďaka vám.

  35. Pre Bohuš 12. decembra 2021, 18:03.štatistiku o nezodpovednosti? Taka neexistuje ale toto ti možno napovie “porušenie povinnosti vodiča, nevenovanie sa vedeniu vozidla (aj mobil)” Inak to sa netýka veku!!! Na koniec.ja nepíšem že “nezodpovedný” ani v jednom komente.

  36. Pre Bohuš 12. decembra 2021, 18:03.štatistiku o nezodpovednosti? Taka neexistuje ale toto ti možno napovie “porušenie povinnosti vodiča, nevenovanie sa vedeniu vozidla (aj mobil)” Inak to sa netýka veku!!! Na koniec.ja nepíšem že “nezodpovedný” ani v jednom komente.

  37. Tak dobre, nie nezodpovenejši, ale horší. Snáď ste spokojný. A štatistiku teda nemáte. Takže vychádzate len zo svojich pocitov. Len to som chcel vedieť. Ďakujem a prajem pekný večer

  38. Tak dobre, nie nezodpovenejši, ale horší. Snáď ste spokojný. A štatistiku teda nemáte. Takže vychádzate len zo svojich pocitov. Len to som chcel vedieť. Ďakujem a prajem pekný večer

  39. Pre Bohuš. 12. decembra 2021, 18:45.“Čím to teda je? Sme lenivejší, hlúpejší, alebo sme len zabudli, čo dokáže príroda?”Podla mna hlúpejší!!!! Hrať sa za jazdi z mobilom pri 100-130km*h je čistá DEBILITA.A tú štatistiku chceš naozaj?🤦‍♂️ skús pohladať a ked najdeš tak ju sem môžeš dať. ročne najazdím tak do 80 000km.takže áno, podľa skúseností! Nie pocitov!

  40. Pre Bohuš. 12. decembra 2021, 18:45.“Čím to teda je? Sme lenivejší, hlúpejší, alebo sme len zabudli, čo dokáže príroda?”Podla mna hlúpejší!!!! Hrať sa za jazdi z mobilom pri 100-130km*h je čistá DEBILITA.A tú štatistiku chceš naozaj?🤦‍♂️ skús pohladať a ked najdeš tak ju sem môžeš dať. ročne najazdím tak do 80 000km.takže áno, podľa skúseností! Nie pocitov!

  41. Pozryte na tú technyku vtedi a porovnajte s tým čo máme dnes! Vtedy to bola tvrdá robota dnes šoférovy chíba v kabíne už len gumová anča…
    Miloš konečne dobrý článok

  42. Pozryte na tú technyku vtedi a porovnajte s tým čo máme dnes! Vtedy to bola tvrdá robota dnes šoférovy chíba v kabíne už len gumová anča…
    Miloš konečne dobrý článok

  43. Ja nemusím takú štatistiku hľadať. Vy sa snažíte presvedčiť mňa, že sme hlúpejši vodiči, nie ja vás. Citujem Vas – podľa mňa sú vodiči hlupejší. Vaše pocity vychádzajú z vašich osobných skúseností. To je logické. Ale stále sú to len vaše pocity a vaše skúsenosti. Nemusia sa zhodovať s realnou štatistikou. A na tej záleží. Nie na vašich skúsenostiach a pocitoch. Vysvetľujem vám v mieri, ako funguje vaše uvažovanie a že môže byt od reality hodne vzdialene.

  44. Ja nemusím takú štatistiku hľadať. Vy sa snažíte presvedčiť mňa, že sme hlúpejši vodiči, nie ja vás. Citujem Vas – podľa mňa sú vodiči hlupejší. Vaše pocity vychádzajú z vašich osobných skúseností. To je logické. Ale stále sú to len vaše pocity a vaše skúsenosti. Nemusia sa zhodovať s realnou štatistikou. A na tej záleží. Nie na vašich skúsenostiach a pocitoch. Vysvetľujem vám v mieri, ako funguje vaše uvažovanie a že môže byt od reality hodne vzdialene.

  45. Pre Bohuš. 12. decembra 2021, 20:33 .neviem kde som napísal ” podľa mňa sú vodiči hlupejší.” A nie na pocitoch ale na SKUSENOSTIACH.ALE už sa tým nezaťažuj 😷 pekne sny 👍

  46. Pre Bohuš. 12. decembra 2021, 20:33 .neviem kde som napísal ” podľa mňa sú vodiči hlupejší.” A nie na pocitoch ale na SKUSENOSTIACH.ALE už sa tým nezaťažuj 😷 pekne sny 👍

  47. Napísali ste to v príspevku z 19.21. aj so štyrmi výkričníkmi. Vychádzať z vlastných skúseností a paušalizovat to na celú spoločnosť, je chyba. Ale už som pochopil, že vy si to vysvetliť nedáte. Končím debatu.

  48. Napísali ste to v príspevku z 19.21. aj so štyrmi výkričníkmi. Vychádzať z vlastných skúseností a paušalizovat to na celú spoločnosť, je chyba. Ale už som pochopil, že vy si to vysvetliť nedáte. Končím debatu.

  49. Nie sme ani jedno čo bolo na konci článku … len vtedy bolo úplne jedno či sa prišlo, alebo neprišlo do roboty aj tak sa väčšinu dňa v robote ľudia len robili, že robia a že na horších autách to iste áno ale vtedy sa autom jazdilo 1x za mesiac a to len keď bolo pekne 😉😁

  50. Nie sme ani jedno čo bolo na konci článku … len vtedy bolo úplne jedno či sa prišlo, alebo neprišlo do roboty aj tak sa väčšinu dňa v robote ľudia len robili, že robia a že na horších autách to iste áno ale vtedy sa autom jazdilo 1x za mesiac a to len keď bolo pekne 😉😁

  51. Čo to táraš za kraviny? Práve naopak. Každý musel byť zamestnaný. Robili sa aj policajné kontroly, či sa niekto len tak nepotuluje po meste, keď mal byť v práci. Takým, čo nerobili sa im hovorilo “fluktuant”, čo toto slovo vymizlo zo slovníka, hoci je ich neúrekom. Ako sa robilo? Tak sa robilo, že štát nebol zadlžený ani halierom. Ako sa robí teraz? Že štát je zadlžený miliardami. Autá, to je to najdôležitejšie? Nebolo ich tak veľmi treba, lebo napr. autobusy do BA chodili každú chvíľu, že nemusel sledovať cestovný poriadok. Študenti a robotníci mali mesačné, alebo týždenné lístky, takže by sa im autom cestovať nevyplatilo. Ale asi vám sa terajší systém pozdáva, nerobiť a brať len tak peniaze ako podporu od štátu.

  52. Čo to táraš za kraviny? Práve naopak. Každý musel byť zamestnaný. Robili sa aj policajné kontroly, či sa niekto len tak nepotuluje po meste, keď mal byť v práci. Takým, čo nerobili sa im hovorilo “fluktuant”, čo toto slovo vymizlo zo slovníka, hoci je ich neúrekom. Ako sa robilo? Tak sa robilo, že štát nebol zadlžený ani halierom. Ako sa robí teraz? Že štát je zadlžený miliardami. Autá, to je to najdôležitejšie? Nebolo ich tak veľmi treba, lebo napr. autobusy do BA chodili každú chvíľu, že nemusel sledovať cestovný poriadok. Študenti a robotníci mali mesačné, alebo týždenné lístky, takže by sa im autom cestovať nevyplatilo. Ale asi vám sa terajší systém pozdáva, nerobiť a brať len tak peniaze ako podporu od štátu.

  53. Tomu čo sa volá pre Fero 22:53
    Plne s tebou súhlasím ! Zlatí komunisti ! Proti nim môže písať iba človek ktorý ich nezažil alebo ten čo mal niečo s nimi do činenia. Fero si môže ruku podať aj s pánom Majkom. Ten tiež nenávidí komunistov ale iba preto že za ich éry musel pracovať za smiešne peniaze a nemohol cestovať kam sa mu zapáčilo.
    Miloš prepáč ale ja to takto vidím…

  54. Tomu čo sa volá pre Fero 22:53
    Plne s tebou súhlasím ! Zlatí komunisti ! Proti nim môže písať iba človek ktorý ich nezažil alebo ten čo mal niečo s nimi do činenia. Fero si môže ruku podať aj s pánom Majkom. Ten tiež nenávidí komunistov ale iba preto že za ich éry musel pracovať za smiešne peniaze a nemohol cestovať kam sa mu zapáčilo.
    Miloš prepáč ale ja to takto vidím…

  55. Bohus na-
    Statistiky dopravních policistů totiž evidují velké množství dopravních nehod nebo přestupků, které byly způsobeny tím, že se řidič naprosto bezmezně spolehl na některé z funkcí ve voze.
    staci takto?

  56. Bohus na-
    Statistiky dopravních policistů totiž evidují velké množství dopravních nehod nebo přestupků, které byly způsobeny tím, že se řidič naprosto bezmezně spolehl na některé z funkcí ve voze.
    staci takto?

  57. Teraz chodia autobusy do BA tiež každú chvíľu. Auto vtedy mal málokto, pretože všetci boli žebráci. Lístky sa dajú kúpiť aj dnes a každý, kto chce pracovať, tak pracuje. Za komunistov sa práci každý len flákal a niektorým to zostalo dodnes. Komunisti sú nahovno a hotovo. Každému, kto im fandí želám, aby mu deti automaty hrali.

  58. Teraz chodia autobusy do BA tiež každú chvíľu. Auto vtedy mal málokto, pretože všetci boli žebráci. Lístky sa dajú kúpiť aj dnes a každý, kto chce pracovať, tak pracuje. Za komunistov sa práci každý len flákal a niektorým to zostalo dodnes. Komunisti sú nahovno a hotovo. Každému, kto im fandí želám, aby mu deti automaty hrali.

  59. pre pre Fero 22:53 – ten čo nerobil sa nevolal fluktuant, ale príživník. Trochu sa ti to pletie. A o tých autobusoch každú chvíľu by som radšej pomlčal, neoblbuj. A koľko bol vtedy zadlžený štát, o tom radšej tiež nehovor, vlastne preto to celé krachlo. A priznaj sa, koľko vlastníš áut, keď ti vlastne nie je auto treba? To by sme sa čudovali, že?

  60. pre pre Fero 22:53 – ten čo nerobil sa nevolal fluktuant, ale príživník. Trochu sa ti to pletie. A o tých autobusoch každú chvíľu by som radšej pomlčal, neoblbuj. A koľko bol vtedy zadlžený štát, o tom radšej tiež nehovor, vlastne preto to celé krachlo. A priznaj sa, koľko vlastníš áut, keď ti vlastne nie je auto treba? To by sme sa čudovali, že?

  61. Tie autobusy naozaj chodili každú chvílu či do BA alebo NR,keď sa ti nechcelo stáť v autobuse,tak si si počkal 5-10-15 minút na další,dokonca sa stávalo,že išli aj dva autobusy v jeden čas.Asi si príliš mladý a nezažil si to,alebo máš slabú pamät.A ešte je tu jedna možnost,že si to nechceš pamätat.

  62. Tie autobusy naozaj chodili každú chvílu či do BA alebo NR,keď sa ti nechcelo stáť v autobuse,tak si si počkal 5-10-15 minút na další,dokonca sa stávalo,že išli aj dva autobusy v jeden čas.Asi si príliš mladý a nezažil si to,alebo máš slabú pamät.A ešte je tu jedna možnost,že si to nechceš pamätat.

  63. Dnes ZIAL nechodi ani desatina autobusov do BA a na stredne a vychodne Slovensko.

    Bola doby, kedy Sered neobisiel ziaden bus, dnes je zvlastne, ked niektory do mesta zachadza.

    A ze je treba prejst na verejnu dopravu…

  64. Dnes ZIAL nechodi ani desatina autobusov do BA a na stredne a vychodne Slovensko.

    Bola doby, kedy Sered neobisiel ziaden bus, dnes je zvlastne, ked niektory do mesta zachadza.

    A ze je treba prejst na verejnu dopravu…

  65. Pre Bohuš 12. decembra 2021, 21:03 myslíš toto”Bohuš 12. decembra 2021, 19:21
    Pre Bohuš. 12. decembra 2021, 18:45.“Čím to teda je? Sme lenivejší, hlúpejší, alebo sme len zabudli, čo dokáže príroda?”Podla mna hlúpejší!!!! ” kde je tam napisané “Citujem Vas – podľa mňa sú vodiči hlupejší.” Vieš čo nechaj tak .Bohateho Ježiška Ti želám.👍👍

  66. Pre Bohuš 12. decembra 2021, 21:03 myslíš toto”Bohuš 12. decembra 2021, 19:21
    Pre Bohuš. 12. decembra 2021, 18:45.“Čím to teda je? Sme lenivejší, hlúpejší, alebo sme len zabudli, čo dokáže príroda?”Podla mna hlúpejší!!!! ” kde je tam napisané “Citujem Vas – podľa mňa sú vodiči hlupejší.” Vieš čo nechaj tak .Bohateho Ježiška Ti želám.👍👍

  67. Od kalamity v 87 k vychvaľovaniu zločineckého komunistického režimu je, zdá sa, bližšie než by sa človek nazdával. Pozoruhodný oslí mostík. Vyťahujem pukance a bavím sa na tom, čo tu z koho ešte vypadne.

  68. Od kalamity v 87 k vychvaľovaniu zločineckého komunistického režimu je, zdá sa, bližšie než by sa človek nazdával. Pozoruhodný oslí mostík. Vyťahujem pukance a bavím sa na tom, čo tu z koho ešte vypadne.

  69. Miloš,tá meškanka na tých 1000 minút je pravá,alebo sfalšovaná?😁😁😁tá posledná nula mi tam nejako nepasuje,je trocha dalej od tej vedlajšej nuly😁😁😁nechcem ta zničoho obvinovat,len sa pýtam.
    P.S.viem o čom píšem,ja som sa tých meškaniek nafalšoval dost😁😁😁

  70. Miloš,tá meškanka na tých 1000 minút je pravá,alebo sfalšovaná?😁😁😁tá posledná nula mi tam nejako nepasuje,je trocha dalej od tej vedlajšej nuly😁😁😁nechcem ta zničoho obvinovat,len sa pýtam.
    P.S.viem o čom píšem,ja som sa tých meškaniek nafalšoval dost😁😁😁

  71. Pamätám si tu kalamitu v 87-mom. Moja sestra pracovala v potravinách v Bratislave na štrkovci. Vodiči s tovarom sa nedostali k predajní tak predavačky, ktoré boli z Bratislavy a do práce sa ,,nejakým spôsobom dostali ( aj na bežkách) museli tovar z dodávok prepravovať z hlavnej cesty na sánkach, ktoré si požičali od obyvateľov sídliska. Išlo hlavne o chlieb, mlieko a mliečne výrobky a predávali ich medzi dverami predajne, len aby sa toho tovaru zbavili, pretože nebolo možné to dať na odpis.A to bez akejkolvek odmeny alebo náhradného voľna, aj napriek tomu že kolegyne žijúce mimo Bratislavy sa do práce nedostali. Kto vie či by aj dnes boli predavači ochotný toto urobiť

  72. Pamätám si tu kalamitu v 87-mom. Moja sestra pracovala v potravinách v Bratislave na štrkovci. Vodiči s tovarom sa nedostali k predajní tak predavačky, ktoré boli z Bratislavy a do práce sa ,,nejakým spôsobom dostali ( aj na bežkách) museli tovar z dodávok prepravovať z hlavnej cesty na sánkach, ktoré si požičali od obyvateľov sídliska. Išlo hlavne o chlieb, mlieko a mliečne výrobky a predávali ich medzi dverami predajne, len aby sa toho tovaru zbavili, pretože nebolo možné to dať na odpis.A to bez akejkolvek odmeny alebo náhradného voľna, aj napriek tomu že kolegyne žijúce mimo Bratislavy sa do práce nedostali. Kto vie či by aj dnes boli predavači ochotný toto urobiť

  73. Najlepšie to riešia v Bille. Výrobky ktorým skončila záruka (kurence,kuracie pečienky alebo nejaké iné mäso) na druhý deň grilujú. No a na tom ugrilovanom nie je nikde nijaký dátum ukončenia záruky. Navyše ak to už zaváňalo,tie grilovacie koreniny prerazia všetok smrad.
    Dobrú chuť !

  74. Najlepšie to riešia v Bille. Výrobky ktorým skončila záruka (kurence,kuracie pečienky alebo nejaké iné mäso) na druhý deň grilujú. No a na tom ugrilovanom nie je nikde nijaký dátum ukončenia záruky. Navyše ak to už zaváňalo,tie grilovacie koreniny prerazia všetok smrad.
    Dobrú chuť !

  75. Jaj, tak my sme sa bavili v kontexte našich vzájmone vymenených správ o kozmonautoch? A ja blbec som si myslel, že o vodičoch. Okej, vy ste príklad človeka, čo zaprie aj nos medzi očami. A s takými sa debatovať nedá. Aj vám bohatého ježiška.

  76. Jaj, tak my sme sa bavili v kontexte našich vzájmone vymenených správ o kozmonautoch? A ja blbec som si myslel, že o vodičoch. Okej, vy ste príklad človeka, čo zaprie aj nos medzi očami. A s takými sa debatovať nedá. Aj vám bohatého ježiška.

  77. Falšovatel 13. decembra 2021, 15:26 – meskanka je samozrejme prava a nebola nijako upravovana. V muzeu mam jej ORIGINAL a kludne sa pridi pozriet, mozes skumat osobne. Dostatocne velke lupy mam k dispozicii.

    Uprimne povedane, ked som robil vecer ten clanok, spomenul som si na tie meskanky, no nebol som si isty, ci ich mam tie desatrocia zachovane. Nasiel som ich do 5 minut medzi vtedajsimi mojimi preukazmi, listkami do kina, vlakovymi a busovymi listkami a pod. Mam toho tak 3 cm na hrubku. Mam dokonca viac meskaniek, ale tieto z toho datumu su fakt unikatom.

    Osobne si myslim, ze este by niekde mohlo byt dohladatelne meskanie toho konkretneho vlaku – ja som napr. pred buranim historickej budovy na zel. st. v Seredi zachranil dokumenty – nakladove listky a vselijake stare materialy.

    Co sa tyka nejakeho pozmenovania dobovych dokumentov -myslim si, ze taketo zasahy by boli lahko odhalitelne. Samotny papier totiz ma svoje najlepsie casy za sebou.

  78. Falšovatel 13. decembra 2021, 15:26 – meskanka je samozrejme prava a nebola nijako upravovana. V muzeu mam jej ORIGINAL a kludne sa pridi pozriet, mozes skumat osobne. Dostatocne velke lupy mam k dispozicii.

    Uprimne povedane, ked som robil vecer ten clanok, spomenul som si na tie meskanky, no nebol som si isty, ci ich mam tie desatrocia zachovane. Nasiel som ich do 5 minut medzi vtedajsimi mojimi preukazmi, listkami do kina, vlakovymi a busovymi listkami a pod. Mam toho tak 3 cm na hrubku. Mam dokonca viac meskaniek, ale tieto z toho datumu su fakt unikatom.

    Osobne si myslim, ze este by niekde mohlo byt dohladatelne meskanie toho konkretneho vlaku – ja som napr. pred buranim historickej budovy na zel. st. v Seredi zachranil dokumenty – nakladove listky a vselijake stare materialy.

    Co sa tyka nejakeho pozmenovania dobovych dokumentov -myslim si, ze taketo zasahy by boli lahko odhalitelne. Samotny papier totiz ma svoje najlepsie casy za sebou.

  79. Miloš ja som to nemyslel tak ,že si to pozmenil v dnešnej dobe,ale vtedy,keď to bolo”čerstvé”😁Ja som to tak robil,keď sa nám nechcelo ísť do školy😁😁😁Ale OK berem,že je to nefalšované.

  80. Miloš ja som to nemyslel tak ,že si to pozmenil v dnešnej dobe,ale vtedy,keď to bolo”čerstvé”😁Ja som to tak robil,keď sa nám nechcelo ísť do školy😁😁😁Ale OK berem,že je to nefalšované.

  81. Falšovatel 13. decembra 2021, 20:52 – este “drobnost” – ked sa mne nechcelo ist do skoly (matika a pod), tak som proste neisiel. Ziadne falsovanie. Tak, ako sa nepretvarujem dnes, som nic nehral ani vtedy.
    Ale schvalne, ohlas sa a dojdi sa pozriet do muzea osobne – mozes vyhodnotit aj meskanku.

  82. Falšovatel 13. decembra 2021, 20:52 – este “drobnost” – ked sa mne nechcelo ist do skoly (matika a pod), tak som proste neisiel. Ziadne falsovanie. Tak, ako sa nepretvarujem dnes, som nic nehral ani vtedy.
    Ale schvalne, ohlas sa a dojdi sa pozriet do muzea osobne – mozes vyhodnotit aj meskanku.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *